Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Single-Molecule Magnets with Trigonal Symmetry of the Coordination Polyhedron: Structure, Magnetic Properties and Deposition on Surfaces
Havlíček, Lubomír ; Pinkas,, Jiří (oponent) ; Čižmár,, Erik (oponent) ; Neugebauer, Petr (vedoucí práce)
This thesis focusses on synthesis, structure and magnetization study of Single Ion Magnets with trigonal symmetry and their deposition on surfaces. The first part outlines the introduction into State of the art of the Single Molecule magnets. Followed by description of methods used to perform all discussed characterizations and theoretical background of these methods. In the next part are discussed all the obtained results and it is concluded by discussion about the achieved aims of this thesis. The last part of this thesis provides references and author’s published results.
Vizualizace základních tvarů molekul v organické chemii
Andrlíková, Věra ; Teplá, Milada (vedoucí práce) ; Janoušková, Svatava (oponent)
Bakalářská práce se zabývá výukou tématu vizualizace tvarů molekul v organické chemii a typy vazeb v souvislosti s orbitaly na gymnáziích. Teoretická část zkoumá zařazení tématu vizualizace tvarů molekul v RVP G a ŠVP několika vybraných gymnázií. V rámci obsahu vizualizace je kladen důraz na molekuly alkanů, alkenů a alkynů, vazby v nich (jednoduchá, dvojná a trojná vazba) a souvislost s orbitaly a hybridizací při vzniku těchto vazeb. Teoretická část dále obsahuje soubor hodnotících kritérií pro analýzu vybraných didaktických prostředků. Praktická část se věnuje hodnocení vybraných didaktických prostředků (učebnice, mobilní aplikace pro chytré telefony, webové stránky a videa). Analýza je provedena na základě hodnotících kritérií uvedených v teoretické části. Dále se praktická část zabývá didaktickým zpracováním vyučovací hodiny, která se věnuje tématu tvary molekul a vazby v nich. V návrhu hodiny je kladen důraz na vizualizaci molekul.
Organická chemie a názvosloví organické chemie na základních školách a nižších stupních víceletých gymnázií
Bláhová, Jana ; Šulcová, Renata (vedoucí práce) ; Teplá, Milada (oponent)
BLÁHOVÁ, J.. Organická chemie a názvosloví organické chemie na základních školách a nižších stupních víceletých gymnázií. Praha: PřF UK, 2019. Klíčová slova: organická chemie, základní škola, víceleté gymnázium, rešerše učebnic, kurikulární dokumenty, stratifikovaný výběr, organické názvosloví, didaktická hra Abstrakt Bakalářská práce se zabývá otázkou výuky organické chemie na základních školách a příslušných ročnících víceletých gymnázií. Cílem práce je provést rozbor oblasti organické chemie ve školních vzdělávacích programech a učebnicích chemie. Reprezentativní vzorek školních vzdělávacích programů byl zvolen metodou stratifikovaného výběru. K rozborům byly použity metody pedagogického šetření, jejichž výsledky byly vyhodnoceny a diskutovány. Na základě zjištěných skutečností byla na závěr navržena didaktická hra s tematikou organického názvosloví. Hlavním zjištěním této práce jsou určité disproporce a nesrovnalosti mezi rámcovým vzdělávacím programem a školními vzdělávacími programy v oblasti organické chemie.
Isomerie ve výuce chemie
Samková, Běla Marie ; Teplá, Milada (vedoucí práce) ; Hybelbauerová, Simona (oponent)
Bakalářská práce se zabývá výukou tématu isomerie na středních školách. Teoretická část obsahuje rešerši výukových materiálů a zařazení tématu v rámci RVP G a ŠVP vybraných škol. V praktické části je vytvořena PowerPointová prezentace s otáčivými 3D modely molekul. K prezentaci jsou vytvořeny didaktické poznámky a její zařazení do vzdělávacího procesu na středních školách včetně prolínání s dalšími tématy organické chemie. Součástí praktické části je také námět na aktivity k tématu isomerie. V návrhu didaktických materiálů je kladen důraz na fixování prostorové představy struktury organických molekul.
Výuka organické chemie na SŠ - problémové úseky učiva
Tvarohová, Eliška ; Hybelbauerová, Simona (vedoucí práce) ; Urbanová, Klára (oponent)
Učitelé se v rámci výuky organické chemie setkávají s úseky učiva, které činí žákům větší problém při pochopení i osvojování daného učiva. Tato diplomová práce se v prvé řadě zabývá právě problémovými úseky učiva organické chemie v rámci výuky na gymnáziích. K přesnému vytipování konkrétních témat byl zvolen pedagogický výzkum. Na základě zjištěných informací byly navrženy a vytvořeny nové výukové materiály, jejichž prostřednictvím by se měla zvýšit efektivita výuky problémových úseků učiva v organické chemii, a tak i proces edukace žáků. Teoretická část diplomové práce se zabývá metodikou pedagogického výzkumu, kurikulárními dokumenty, didaktickými prostředky a literární rešerší již definovaných problémových úseků učiva z učebnic organické chemie pro SŠ. Praktická část pak odhaluje výsledky realizovaného pedagogického výzkumu a analýzy učebnic. Hlavním výstupem práce je, kromě zjištěných skutečností, především soubor navržených výukových materiálů na konkrétní problémové úseky učiva organické chemie, jež témata zpracovávají odlišným způsobem a jinou metodou, než jsou běžně ve výuce vyučována. Nově vzniklé materiály, které okomentovalo několik SŠ učitelů chemie, nabízejí další alternativu, jak pojmout výuku vybraných témat z organické chemie. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Učebnice organické chemie pro SŠ
Hurný, David ; Hybelbauerová, Simona (vedoucí práce) ; Klímová, Helena (oponent) ; Smrček, Stanislav (oponent)
Práce se zabývá tvorbou nové učebnice organické chemie pro střední školy a gymnázia. Kladen je důraz především na obecné principy a zákonitosti v chemii. Značná pozornost je proto věnována části struktura atomu, chemická vazba, elektronové vlivy, teorie rezonance, indukční a mezomerní efekt. Základní učivo, vycházející z RVP (Rámcově vzdělávací programy), je doplněno rozšiřujícími částmi pro práci s nadanými žáky. Každá kapitola je doplněna řadou úloh, které mají sloužit k osvojení nového učiva. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Nástroje pro tvorbu vzorců organických sloučenin a možnosti jejich využití ve výuce chemie
Stárková, Dagmar ; Rusek, Martin (vedoucí práce) ; Čapek Adamec, Martin (oponent)
Práce zkoumá vhodnost použití chemických editorů ve výuce organické chemie a přípravě na ni na základních školách a gymnáziích. Používá jak kvantitativní, tak kvalitativní metody výzkumu, a konstatuje, že chemické editory by mohly být praktickou učební pomůckou, pokud by byly do edukačního procesu vhodně zařazeny. Práce představuje základní funkce těchto programů s ohledem na jejich technické nároky. Dále zkoumá aktuální stav využívání chemických editorů z pohledu učitelů základních škol a gymnázií. Předložen je přehled funkcí chemických editorů s ohledem na jejich využití v organické chemii. Z výsledků provedeného výzkumného šetření vyplývá, že právě v organické chemii jsou chemické editory využívány nejčastěji. Dále bylo zjištěno, že respondenti používají chemické editory velmi zřídka, a to zejména k přípravě na výuku, téměř vůbec přímo ve výuce samotné. V dnešní, digitální době nelze tento stav akceptovat. Je nutné zkoumat různé možnosti využití informačních a komunikačních technologií a podporovat jejich efektivní začleňování do výuky chemie. Mnohá výzkumná šetření dokazují, že tímto způsobem lze zkvalitnit edukační proces.
Využití materiálů získaných při odstraňování starých ekologických zátěží
Výzkumný ústav organických syntéz, Centrum ekologie, toxikologie a analytiky, Pardubice-Rybitví ; Petira, Oldřich ; Mejstřík, Viktor ; Čihák, Rostislav ; Držková, Libuše ; Doležalová, Ludmila
Projekt řeší odstraňování a další využití některých typů odpadů současně s odstraněním nebo minimalizací environmentálních a zdravotních rizik. Jedná se o velkoobjemové odpady s nebezpečnými vlastnostmi. Byly zkoumány problémové odpady, které tvoří ekologickou zátěž v masivních množstvích: kontaminovaný síran železnatý z anorganických chemických výrob (anorganické pigmenty), destilační zbytky z výrob organické chemie (polotovary pro širokou škálu následných syntéz), redukční odpad z výrob aromatických aminů (masově užívané meziprodukty, např. barviva). U těchto hmot byly po laboratorním ověření provedeny pilotní zkoušky možného využití.
Pokroky v organické, bioorganické a farmaceutické chemii. 40. Konference
Valterová, Irena ; Pouzar, Vladimír ; Drašar, Pavel
Na konferenci byly shrnuty nejnovější poznatky získané v oborech organická chemie, bioorganická chemie a farmaceutická chemie na pracovištích v České republice.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.